Så blev det påske. En for mange, noget anderledes påske, end den plejer at være. Solen skinner og der er forår i luften. Det kan være svært at være alene, og påsken er familiens tid, men ikke i år. Der er mange der må undvære i denne tid, men situationen har også bragt godt med sig.

Mange initiativer er sat i værk for at hjælpe hinanden, ”morgen sang” og spontane ”koncerter” i vores nabolag er blevet hverdag.

Vi har alle haft en anderledes hverdag, de seneste par uger, med hjemmearbejde, hjemmeskole, aktivitet på nettet, i stedet for fysisk samvær, og hvad denne situation ellers har bragt os alle, men forhåbentlig har I alle undgået Covid 19, og er okay, situationen taget i betragtning.

Nogle har fået deres ferie afbrudt før tid, og andre kommer slet ikke afsted. Der er nogle som skal passe deres arbejde, selvom de måske hellere ville blive hjemme, der er store og små begivenheder, der må skydes til senere på året.

Det er mange onsdage siden vi var på skydebanen. Et af vores faste holdepunkter, har været at mødes hver onsdag, hygge, skyde, og samles. Det er nu ikke muligt. Som det ser ud nu, til d. 10. maj.

Efter påske skal mange i gang med en ny hverdag, som ikke bliver som før, og stadig ingen aktivitet og samvær på skydebanen. DGI og sundhedsstyrelsens anbefalinger, kommer til at have betydning for hvad, der kommer til ske i den nærmeste fremtid, i lokalet under svømmehallen, og hvornår vi kommer til at ses til samvær igen.

Vi har i bestyrelsen besluttet at aflyse afslutning d. 2. maj. Det er vi meget kede af, for det plejer at være en hyggelig dag og vi savner det fællesskab vi har, men det er imod sundhedsstyrelsens og regeringens retningslinjer at afholde sådan et arrangement. Vi vil vende tilbage med en anden dato, for et arrangement, hvis vi finder en løsning, og hvis retningslinjerne fra sundhedsstyrelsen ændre sig efter 10. maj.

Vi afholder bestyrelsesmøde d. 14. april, hvor vi blandt andet vil drøfte, klubmesterskab, afslutning, kontingentkompensation, regeringens kompensationspakker, opstart, og meget andet. Og vi vil efter dette møde, melde ud hvad vi når frem til.

Skulle du have nogle spørgsmål til bestyrelsen, er du velkommen til at skrive til formand@fredericia-skytteforening.dk så vil vi svare så godt vi kan.

Jeg håber, at alle må få en dejlig påske og at, situationen normaliser sig så meget, at vi forhåbentligt snart kan komme i gang på skydebanen igen.